شخصی که می خواست برای نماز به مسجد برود

شخصی که می خواست برای نماز به مسجد برود

 

 

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نماز صبحش را در خانه ی خدا (مسجد) بخواند. لباس پوشید و راهی مسجد شد. در راه مسجد ، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد . بلند شد خودش را پاک کرد و به خانه برگشت ، لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی مسجد شد . در همان نقطه مجددا"زمین خورد. او دوباره بلند شد،خودش را پاک کرد و به خانه برگشت.یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه ی خدا شد .

 

در راه با مردی که چراغ بدست داشت بر خورد کرد و نامش را پرسید.

مرد پاسخ داد: << من دیدم شما در راه به مسجد دوبار به زمین افتادید ، از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راه تان را روشن کنم >>. مرد اول از او خیلی تشکر کرد و هر دو راهشان را به طرف مسجد ادامه دادند. همین که به مسجد رسیدند. مرد اول  از مرد چراغ بدست در خواست کرد تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند مرد دوم از رفتن به مسجد خوداری می کند . مرد اول در خواستش رادوباره تکرار کرد .و مجددا همان جواب را شنید . مرد اول سئوال می کند که چرا؟ او نمیخواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند ؟. مرد دوم پاسخ داد : من شیطان هستم  .مرداول با شنیدن این جواب جا خورد. شیطان در ادامه توضیح میدهد . من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم . وقتی شما به خانه رفتید خودتان را تمیز کردیدو به مسجد بر گشتید خدا همه ی گناهان شما را  بخشید.من برای بار دوم باعث زمین خوردن  شما شدم و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید به خاطر آن خدا همه ی گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر باعث زمین خوردن شما باشم ، آنگاه خداوند گناهان افراد دهکده تان را ببخشد! بنا براین سعی کردم شما را سالم به مسجد برسانم.

 

نتیجه ی اخلاقی

کار خیری را اگر قصد دارید انجام دهید ، به تعویق نیاندازید. زیرا هرگزنمی دانید چقدر اجر و پاداش ممکن است از مواجه با سختی های در حین تلاش به انجام کار خیر دریافت می کنیدپارسائی شما می تواند خانواده و قوم تان را بطور کلی نجات بخشد . این کار را انجام دهید و پیروزی را ببینید.

منبع:http://gamenetyahoo.blogfa.com

التماس دعا



برچسب‌ها: شخصی که می خواست برای نماز به مسجد برود ,

تاريخ : سه شنبه 4 بهمن 1390 | 22:46 | نویسنده : یالثارات الحسین |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.